Forgive yourself and let go of any anger within you. Then you will see others with positive perspective







Sunday, October 19, 2008

Awalan Sri bercerita

Mengapa nama Sri?

Sri bukan nama sebenarku, tapi aku amat menyenangi nama ini. Kemudian ku tambah dengan perkataan 'Mersing' yang merupakan bandar asal kelahiran ku. Maka jadilah 'Srimersing'. Seboleh-bolehnya ku cuba menggunakan nama ini tetapi nama ini turut digemari oleh orang lain. Tak mengapa lah. Apa salahnya.

Mengapa Sri mula bercerita?

Sri sebenarnya suka bercerita, tapi cerita ini berlegar-legar di dalam fikiran dan hati. Rasanya fitrah manusia memang begitu. Sri tidak pernah cuba untuk menulis apa yang ada dalam fikiran dan hati kerana penulisan bukan bidang Sri. Menulis memerlukan kepandaian mengubah ayat, punyai bunga-bunga ayat dan intonasi. Ini juga bukan bidang yang Sri pandai. Sri orangnya lebih kepada penulisan teknikal. Kalau bercerita pasal IT, komputer dan sistem, memang boleh Sri aturkan ayatnya. Tapi tidak penulisan tidak teknikal.

Sri mula berfikir semula semenjak dua menjak ini. Sri patut menulis sebegini kerana Sri ada perasaan dan hati yang ingin dikongsi bersama. Mungkin ini lah titik mulanya yang sesuai. Nama aje Sri di dalam bidang IT, tetapi tidak menggunakan kemudahan nya.

Ini lah ketika mulanya yang sesuai.

No comments: